Her bor vi

Børnehuset Regnbuen ligger i den lille hyggelige by Christiansfeld på Borgmestervej 3. Vi har skov tæt på os og masser af hyggelige gangstier i lokalområdet. Derudover bruger vi ofte de offentlige legepladser, som der er flere af i området.

En af vores værdier i Regnbuen er TRYGHED. Derfor gør vi os altid umage med at tage godt imod alle børn og forældre med et godmorgen. Vi ønsker, at alle der kommer her skal føle sig set, hørt og mødt:)

- Og heldigvis hører vi fra mange forældre, at det er noget af det, som vi er rigtig gode til her i Børnehaven Regnbuen.

​I Regnbuen har børnene mulighed for at fordybe sig, eksperimentere, udforske og opdage.

I Børnehuset Regnbuen lærer man også, hvordan man får gode venner og tager hensyn til andre.

Når barnet begynder hos os, tager vi os god tid til at lære barn og forældre at kende

Vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og vores faglige fundament er ICDP, GROW og læringsledelse. I kan læse mere under fanerne her på hjemmesiden.

Vi har 88 børn i gennemsnit, som er fordelt på gul, orange, lilla med 3-4 årige børn og grøn med 5-6 årige børn samt blå gruppe, som er en lille vuggestuegruppe på 8-12 børn for de 0-3 årige. I løbet af formiddagen har børnene mulighed for at komme rundt i hele huset og indimellem har vi projekter på tværs, hvor børnene deles i mindre grupper. På grøn holder de 5-6 årige til det sidste år af deres børnehavetid. Det giver os mulighed for at tilpasse aktiviteter til aldersgruppen og styrke venskaber med jævnaldrende før skolestart. På grøn har vi gang i masser af sjove, spændende og udfordrende aktiviteter. Blandt andet er vi til idræt i Sydbank Arena Kolding hver Mandag.

Særligt om vuggestuen i Børnehuset Regnbuen

Pr. 1.Februar 2024 åbnede vi vuggestue i Regnbuen. Vuggestuen holder til i nogle hyggeligt indrettede lokaler med plads til børn og masser af leg. Der er egen indgang og garderober.

Det har været en god proces at starte vuggestuen op og vi har alle glædet os til, at vi nu også får lov til at tage godt imod de yngste.

De voksne i vuggestuen har flere års erfaring indenfor den yngste aldersgruppe og glæder sig meget til at tage imod jeres guldklumper.

I vuggestuen ser vi hverdagens rutiner som en del af det at skabe tryghed. Faste rutiner er en del af det grundlæggende for en god start på ”livet” i vuggestuen, som er en ny - og for nogle - ukendt verden.

Herudover er en af vores fornemmeste opgaver at alle – både børn og forældre, føler sig velkomne. Det er vigtigt for os, at alle børn kommer til at føle sig trygge, set, hørt, mærket og anerkendt for præcis den de er som mennesker.

Vi ser en vigtighed i:

• At børnene får kendskab og mulighed for at skabe gode og solide relationer med børn og voksen.

• At alle børn indgår i sociale fællesskaber, både med de andre vuggestuebørn og på tværs af stuerne i ”Regnbuen”

• At få kendskab til traditioner i ”Regnbuen”, f.eks. vores ugentlige fælles fredags samling med sang og musik.

• Bevidstheden om genkendelighed i hverdagen. Det vil sige, at hvis der er en fast voksen fraværende i vuggestuen, vil børnene møde en kendt voksen fra børnehaven eller en kendt vikar i huset.

• At lette overgangen fra vuggestue til børnehave.

Regnbuens værdier stemmer overens med Kolding kommunes Børne – unge syn som bygger på, at alle børn har en værdi i sig selv og gør det bedste de kan.

Kom på besøg hos os. Vi elsker at få besøg og i kan få en fornemmelse for stedet og den måde vi arbejder på, samt hilse på de voksne.

For mere information er du meget velkommen til at ringe til Leder Lars på tlf.: 22714509 eller souschef Søren Bank på 79799263 / 40388216

Ønsker du at skrive dit barn op til en plads i Børnehaven Regnbuen, så ring til Kolding pladsanvisning på 79791200

Vi glæder os til at se jer - på gensyn i Børnehuset Regnbuen:)